طراح حرفه ای قالب وبلاگ و سایت

پوسته ,وبلاگ, قالب وبلاگ, قالب وردپرس,میهن بلاگ, رایگان, مجانی, سفارش, گرافیک,بلاگ اسکای, طراحی, قالب, جدید, پرشین بلاگ, بلاگفا, قالب بلاگفا, فارسی, موزیک, عاشقانه, بهترین, کد قالب, سایت , هنری ,دانلود, اسکین

طراح حرفه ای قالب وبلاگ و سایت

پوسته ,وبلاگ, قالب وبلاگ, قالب وردپرس,میهن بلاگ, رایگان, مجانی, سفارش, گرافیک,بلاگ اسکای, طراحی, قالب, جدید, پرشین بلاگ, بلاگفا, قالب بلاگفا, فارسی, موزیک, عاشقانه, بهترین, کد قالب, سایت , هنری ,دانلود, اسکین

برترین کنسول‌های بازی در ایران کدامند؟


5 شهریور 1390 - هر ساله با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس شاهد افزایش چشمگیر تقاضای کنسول‌های بازی در سراسر دنیا هستیم. گرچه بازی‌های ویدئویی همواره دارای خطراتی برای سلامتی از جمله کم تحرکی و مشکلات ناشی از آن هستند، اما بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند علاوه بر تمامی مشکلات موجود، فرزندانشان در خانه و تحت نظارت خودشان باشند.

همچنین با پیشرفت‌های اخیر و سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ در بازار، امروزه دیگر شاهد آن نیستیم که تنها مخاطب و کاربران این دستگاه‌ها خردسالان و نوجوانان باشند و می‌توان به جرات گفت که برخی از بازی‌ها برای طبقه نوظهور بزرگسال طراحی شده است.
به هر حال امروزه آتاری، میکرو، سیگا و... که نام هر کدام تداعی‌کننده کوهی از خاطرات برای بچه‌های دیروز است جای خود را به play station ،xbox و Nintendo داده‌اند و طی سال‌های اخیر بازار بازی بر خلاف اسم آن بسیار جدی است و با ارزشی نزدیک به 140 میلیون دلار از بازار‌های قابل توجه در زمینه محصولات الکترونیک است.
بازار جهانی
بر اساس آخرین رده‌بندی سایت VGChartz.com که به‌صورت تخصصی به بررسی وضعیت کنسول‌های بازی در سراسر دنیا می‌پردازد، وضعیت کلی بازار نشان دهنده این است که شرکت با نینتندو در حال حاضر با در اختیار داشتن رتبه اول در زمینه کنسول‌های معمولی با مدل Wii و همچنین با مدل DS در زمینه کنسول‌های قابل حمل شماره 1 این صنعت به شمار می‌آید.
نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده نینتندو شرکت سونی است که با عرضه کنسول قابل حمل خود، PSP، توانسته کمی به جایگاه گذشته خود باز گردد و در نهایت Xbox 360 مایکروسافت و ps3 در رده‌های بعدی قرار دارند.
در تقسیم‌بندی بازار فروش کنسول‌های بازی، معمولا بازار را به سه بخش ژاپن، آمریکا و سایر مناطق تقسیم می‌کنند که این امر خود می‌تواند نشانگر تمرکز و فروش بسیار بالا در آمریکا باشد.
در ضمن آمار بازار ژاپن به عنوان قطب کنسول‌های بازی همواره از شاخص‌های بررسی وضع بازار است.
بازار ایران


طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته در باشگاه اسپیرو در زمینه شاخص محبوبیت کنسول‌های بازی در هفته آخر مرداد ماه 90 سونی با محصول جدیدش ps3 با کسب 5/23 درصد در جایگاه نخست ایستاده است. مایکروسافت با xbox360 با کسب 22 درصد در جایگاه دوم ایستاده است. psp و xbox هم با 16 درصد در جایگاه سوم و چهارم ایستادند.
نتایج نظرسنجی به خوبی نشانگر فاصله و تفاوت بازار ایران نسبت به بازار جهانی است که می‌توان مشکلات بازرگانی و نداشتن حضور فعال در بازار جهانی را از جمله مهمترین این دلایل برشمرد؛ چرا که Nintendo ابرقدرت این صنعت در این رده‌بندی از موقعیت خوبی برخوردار نیست و در عوض سونی در جایگاه اول است.
از مشکلات بازار این کالا در ایران می‌توان به نوسان زیاد و بالا بودن قیمت به خصوص در فصل تابستان اشاره کرد. بسیاری از کارشناسان آگاه نبودن مردم از قیمت‌های بازار جهانی و نبودن نظارت بر بازار را از علل آن می‌دانند. این امر به خصوص در آستانه فصل تابستان با احتکار کالا به بی‌ثباتی بازار می‌انجامد.
از دیگر مشکلات کنسول‌های بازی نداشتن گارانتی یا گارانتی واقعی است که با توجه به حجم قابل توجه این بازار می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی موثر در انتخاب کالا مطرح می‌شود. اما در پایان باید اشاره کرد که گرچه کنسول‌های بازی نسبت به بازی با رایانه هم از لحاظ قیمت دستگاه، تنوع بازی‌ها، نصب راحت‌تر، کیفیت بالای تصویر و دیگر عوامل دارای برتری است، اما با توجه به موج قابل حمل شدن کنسول‌ها که نمونه آن DS نینتندو و PSP سونی است همچنین با گسترش تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند باید دید که این قبیل محصولات بر بازار کنسول تاثیر می‌گذارد یا خیر؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد