طراح حرفه ای قالب وبلاگ و سایت

پوسته ,وبلاگ, قالب وبلاگ, قالب وردپرس,میهن بلاگ, رایگان, مجانی, سفارش, گرافیک,بلاگ اسکای, طراحی, قالب, جدید, پرشین بلاگ, بلاگفا, قالب بلاگفا, فارسی, موزیک, عاشقانه, بهترین, کد قالب, سایت , هنری ,دانلود, اسکین

طراح حرفه ای قالب وبلاگ و سایت

پوسته ,وبلاگ, قالب وبلاگ, قالب وردپرس,میهن بلاگ, رایگان, مجانی, سفارش, گرافیک,بلاگ اسکای, طراحی, قالب, جدید, پرشین بلاگ, بلاگفا, قالب بلاگفا, فارسی, موزیک, عاشقانه, بهترین, کد قالب, سایت , هنری ,دانلود, اسکین

تلاش گروه‌های کارگری برای دریافت سبد کالا بی‌ثمر ماند

علیرغم نامه‌نگاری با وزارت کار

تلاش گروه‌های کارگری برای دریافت سبد کالا بی‌ثمر ماند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا اعلام کرده که بر اساس تصمیم هیات دولت، عرضه سبد کالا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شده است و در این راستا معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری هم روز گذشته از جایگزین شدن حمایت‌های غذایی به جای سبد کالا خبر داد. 

 

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، علیرغم آنکه در مرحله اول توزیع سبد کالای دولت، کارگران نیز جزو جامعه هدف مدنظر دولت برای دریافت سبد کالا قرار گرفتند در جریان توزیع مرحله دوم از نام کارگران خبری نبود.

با تغییر نام سبد کالا به بسته امنیت غذایی، وزیر کار اعلام کرد که جهت‌گیری بسته‌های امنیت غذایی از این پس هدفمند بوده و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام (ره) و کودکان و زنان دارای سوء تغذیه را شامل خواهد شد.

به گفته وی دولت مصمم است تا برنامه‌ اساسی خود در حوزه تامین رفاه را با طرح امنیت غذایی و مقابله با فقر دنبال کند.

به دنبال اعلام جامعه هدف بسته امنیت غذایی، گروه‌های کارگری از وزارت کار خواستند تا کارگران را هم جزو مشمولان دریافت بسته‌ امنیت غذایی قرار دهد و با ارسال نامه‌ای به وزارت کار، بر لزوم جلوگیری از حذف نام کارگران از دریافت بسته امنیت غذایی تاکید کردند.

به اعتقاد نمایندگان تشکل‌های کارگری، قرار گرفتن طبقه کارگر به عنوان قشر محروم و کم درآمد در این طرح یک الزام است چراکه اگر افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد فاقد کار و توان مالی هستند کارگران با وجود داشتن کار در شرایط دشوار معیشت به سر می‌برند و از عهده امرار معاش و تامین حداقل‌های زندگی برنمی‌آیند.

روز گذشته محمد باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعلام کرد کهدیگر عنوانی تحت سبد کالا نداریم و حمایت‌های غذایی را جایگزین آن خواهیم کرد.

به گفته وی کارمندان مشمول این حمایت غذایی نخواهند شد اما برای حمایت غذایی از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رقمی در حدود 2400 میلیارد تومان در سال جاری هزینه خواهد شد.

پیشتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه 11 خرداد ماه هیات وزیران پیشنهاد کرده بود که کلیه مستمری بگیران سازمانهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی شوند و بر این اساس برای هر نفر در هر مرحله از توزیع 200 هزار ریال و برای هر خانوار حداکثر تا سقف یک میلیون و چهارصد هزار ریال اعتبار (معادل 140 هزار تومان) پیش‌بینی شود.

با توجه به واگذاری بسته‌های امنیت غذایی در مرحله دوم به وزارت کار و همچنین تصویب پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هیات وزیران، اختصاص بسته امنیت غذایی تنها به مشمولان سازمانهای حمایتگر و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی صورت خواهد گرفت؛ از این رو در این مرحله از توزیع نام کارگران در لیست مشمولان دریافت بسته امنیت غذایی قرار ندارد و به نظر می‌رسد که درخواست گروههای کارگری از وزارت کار برای جلوگیری از حذف نام کارگران نیز بی‌ثمر بوده است.

به گزارش ایسنا، علیرغم تاکید بسیار گروه‌های کارگری در گنجاندن نام کارگران در لیست جامعه هدف بسته امنیت غذایی، در مرحله دوم از توزیع جامعه هدف مورد نظر دولت تنها افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تعریف شده است. اگر چه برخی فعالان کارگری بر این باورند که اگر حداقل‌های حقوق کارگران رعایت و حقوق پایه آنان پرداخت شود، شأن کارگران بیشتر حفظ می‌شود تا اینکه در ردیف افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار بگیرند اما در مقابل بسیاری از کارشناسان و فعالان کارگری با حمایت از اختصاص بسته امنیت غذایی به جامعه کارگری تاکید دارند که بیش از 70 درصد کارگران و مشمولان قانون کار جزو گروه‌های کم درآمد هستند و از این حیث باید مشمول دریافت سبد کالا و بسته امنیت غذایی شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد